Vanliga frågor om Mina Sidor

Jag har glömt mitt lösenord!
Använd länken Glömt uppgifter på Mina sidors startsida, skriv in din e-postadress i fältet och klicka på Skicka lösenord. Ett nytt lösenord skickas nu till din e-postadress. Skriv in lösenordet som kommit på mailen. Om du kopierar lösenordet - var uppmärksam på att inte få med mellanslag.

Kan jag byta lösenord?
Du kan som inloggad ändra ditt lösenord. Använd länken "Mina uppgifter".

Jag har registrerat mig på mina sidor men har inte fått något aktiveringsmail och då kan jag inte logga in!
Kolla om aktiveringsmailet har hamnat i ditt e-postprograms skräpkorg. Aktiveringsmailet blir betraktat som spam/skräppost av vissa e-postprogram. Prova att skicka efter ett nytt aktiveringsmail, använd länken Nytt aktiveringsmail på Mina sidors startsida. Om inte det fungerar maila till minasidor@jlt.se. Det kan även bero på att du skrivit in fel e-postadress vid registreringen.

Hur betalar jag mitt köp/min laddning via Mina sidor?
Du betalar med ditt bankkort eller mot faktura.

För att kunna betala med kort behöver du ett konto- eller bankkort med VISA eller Master Card. För att fungera för Mina Sidor ska kortet vara utfärdat av en svensk bank. Vid kortbetalning länkas du vidare från beställningssidan till en sida där du fyller i dina kortuppgifter. Din beställning skickas då via vår betalväxel till kortutgivaren.
Betalning dras från ditt kontokort/kontokredit på samma sätt som när du betalar med kortet i butik. Vår betalväxel är PCI-licenserad och vi följer den sekretess och säkerhet som bankerna och kortgivarna kräver för denna licensering.

Med klarna Mobil betalar du enkelt och säkert med mobilen. Dina köp under en månad samlas på en faktura som du får månaden efter. Och eftersom köpen inte hamnar på mobilräkningen, kan du använda din jobbtelefon eller en kontantmobil.

Jag laddade kortet på nätet igår, men laddningen är fortfarande inte överförd. Betyder det att jag inte kan använda kortet än?
En beställd laddning blir överförd till ditt Resekort nästa gång du gör ett biljettköp. Tänk på att det kan ta upp till 24 timmar från laddningstillfället till det är möjligt att överföra en laddning. Laddningar som beställs via Länstrafikens Mina sidor kan bara överföras vid registrering av resa i JLT:s biljettmaskiner ombord på bussar/tåg. Beställda laddningar överföres ej vid så kallad kortinspektion.

Jag har Resekort Period 30 dagar och jag skulle även vilja ha en reskassa på mitt Resekort. Kan jag ladda min reskassa på Mina sidor?
För att kunna ladda din reskassa på Mina sidor krävs det att du redan har en aktiv reskassa d.v.s. att du har eller har haft en summa pengar på kortet. Första gången du laddar din reskassa gör du det på något av våra försäljningsställen.

Maila oss på minasidor@jlt.se om du har fler frågor.

Det här är Länstrafiken